Известие

Collapse
No announcement yet.

Тропане от предницата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Тропане от предницата

    Здравейте, имам следното питане. От известно време при тръгване с пълен десен или пълен ляв ми причукват каретата леко, което смятах, че е поносимо. От скоро обаче при ляв завой по инерция, колата като се наклони се чува едно почукване-"так так так". Притеснява ме вече сериозно това, щото май при по-висока скорост усетих и вибрация някаква онзиден. Според вас тези неща с един и същ проблем ли са свързани-аз се съмнявам в дясното каре, но не знам дали външно или вътрешно?

  • #2
    Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
    Здравейте, имам следното питане. От известно време при тръгване с пълен десен или пълен ляв ми причукват каретата леко, което смятах, че е поносимо. От скоро обаче при ляв завой по инерция, колата като се наклони се чува едно почукване-"так так так". Притеснява ме вече сериозно това, щото май при по-висока скорост усетих и вибрация някаква онзиден. Според вас тези неща с един и същ проблем ли са свързани-аз се съмнявам в дясното каре, но не знам дали външно или вътрешно?
    При тези симптоми залагам на вътрешно каре!
    Alfa romeo 33 1.7 8V - the monument and Alfa Romeo 156 1.9JTD

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Събев Покажи съобщение
      При тези симптоми залагам на вътрешно каре!
      Аха, благодаря ти колега. А нормално ли е да има някакви луфтове там-днеска се завирах под колата и клатих полуоските с ръка, стори ми се, че в дясната полуоска има надлъжен луфт. Впрочем не знам какъв, но нещо мръдна там. Възможно ли е и нормално ли е?

      Comment


      • #4
        Тези симптоми ги имах и аз. Започнаха с леко тракане при завой, докато изведнъж една нощ пътувайки за Пловдив започна стабилно да ми дърпа волана все едно джантата е на баница! Спрях и огледах да не съм спукал гума и да огледам какво се случва, но уви не забелязах нищо нередно - нито спукана гума нито някакви луфтове и продължих по пътя си. След като продължих вибрацията изчезна но само за малко! Спрях на осветено място и легнах под колата и забелязах скъсан маншон на външно каре. Бръкнах вътре и започнах да вадя Първо част от сепаратора после съчми - 3бр. От общо 6 Прибрах си ги чинно в багажника и леко леко без резки и крайни движения на волана изминах около 100 и кусур километра до Пловдив, където на следващия ден си смених половината останало външно каре и колата се успа
        Относно луфта на полуоската за който питаш, доколкото аз разбирам е съвсем нормален и мисля че идва от вътрешното каре!
        Съветът ми е да си отвориш маншоните на каретата и да видиш дали нямаш счупен или спукан сепаратор, защото има опастност да блокира и да стане голяма беля!
        Успех и пиши какво си открил
        Last edited by ivomanev; d.m.y г., 07:27.
        Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

        Comment


        • #5
          Благодаря ти колега, явно е вътрешното каре-аз ги гледам от доста време, че са омаслени и двете вътрешни, но то кога да стигна и до тях, че да ги оправя

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
            Благодаря ти колега, явно е вътрешното каре-аз ги гледам от доста време, че са омаслени и двете вътрешни, но то кога да стигна и до тях, че да ги оправя
            Както ти казах, мисля че малкия луфт е нормален, но ако са скъсани маншоните си ги смени възможно най-бързо защото после ще страдаш повече!
            Гадно е защото за да смениш вътрешните маншони трябва да разкачиш всичко отпред за да извадиш полуоските! Разкачаш макферсоните (мисля че може да стане и без да откачаш полуоската от главината) и на вътрешните карета около маншона има шестограмни болтове с гайки отзад. Развиваш ги и полуоските излизат! Само внимавай като ги вадиш да не излезнат директно от скоростите защото ще ти изтече масло от скоростите. По принцип имат осигурителни зегерки от вътре, но е възможно да излезнат!
            Другия вариант е да разкачиш полуоските от главините и да свалиш външните карета и от там да налундзиш маншоните, но май външните каретата се сваляха малко гадно заради една зегерка там!
            Успех
            Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

            Comment


            • #7
              Вчера я гледа един познат, който има повече опит с колите. Каза, че вътрешните карета са тръгнали, но имат още живот в тях, щото причуквали чак при навит докрай волан. А това потропване не е от тях според него, а можело да е шарнир или кормилен накрайник, щото се чува дори по инерция без да е на скорост колата, при мърдане на волана вляво-само тогава.

              Comment


              • #8
                Аз много много не разбирам , обаче вътрешни карета не чукат при напълно навит волан . При разбити вътрешни карета , се получава едно "придърпване " при ускорение . А тропане в предницата не е от много неща , вдигай колата на крик и търси къде са луфтовете по ходовата част.
                LANCIA DEDRA 2.0 8V Turbo INTEGRALE
                LANCIA THEMA 2.0 8V
                ALFA ROMEO 155 1.8 8V Silverstone
                ALFA ROMEO 155 1.9 turbo D

                Comment

                Working...
                X